pühapäev, 13. mai 2007

Uuring 10. klassides


Viisin 10. klasside õpilaste seas läbi uuringu, et saada teada, mida arvatakse võõrkeelte vajalikkusest ja keeleõppest.
Esimesele küsimusele, mida arvad võõrkeelte vajalikkusest, vastasid kõik õpilased ühte moodi – VÄGA vajalik. Kuid miks on see vajalik? Kõige enam toodi põhjusteks fakt, et tänapäeva ühiskonnas on võõrkeelte oskamine nii vajalik oskus, et selleta ei saa isegi head tööd. Kõikjal on nõutakse vähemalt ühe võõrkeele heal tasemel oskust. Samas oli ka palju selliseid õpilasi, kelle arvates näitab erinevate keelte oskus inimese intelligentsust ning haritust, mis ei ole otseselt seotud parema töökohaga. Samuti on võõrkeelte oskus vajalik siis, kui tekib soov minna välismaale tööle, õppima või lihtsalt puhkama. Kui inimene oskab selle riigi keelt, on tal tunduvalt lihtsam ja temasse suhtutakse paremini. Mõned õpilased õpivad võõrkeeli näiteks ka selleks, et välismaal elavate sugulastega suhelda. Samuti oldi nõus EL’i eesmärgiga, et iga eurooplane peaks oskama vähemalt kahte võõrkeelt.
Teisele küsimusele, milline on parim viis keeleõppeks, vastati kõige enam - koolis õppimine. Kuid paljude arvates ei saa koolitunnis võõrkeelt väga hästi selgeks, kuna õpilasi on palju ja keeled vajavad rohkem individuaalset õpetamist. Samuti on väga oluline see, millisest keelest rääkida. Nt inglise keelega ei olnud suuremal osal vastanutest erilisi probleeme, kuna iga päev saame osa inglisekeelsest meelelahutusest. Hoopis teine olukord on saksa ja prantsuse keelega, mis ei ole nii levinud ja õpilased ei puutu nendega nii tihedalt kokku kui inglise keelega.
Kõikide õpilaste jaoks oli peale tavalise keeleõppe väga oluline ka praktika, st suhtlemine võõrkeeles. Kuid samas nad tunnistasid, et võimalusi keele harjutamiseks väljaspool kooli ei ole väga palju. Õnneks olen ma üsna palju saanud suhelda välimaalastega, peamiselt inglise keeles, ning need kogemused ei ole võrreldavadki õppimisega koolitunnis. Isegi kui sa ei oska mõnda sõna või hääldad valesti, annab suhtlemine võõrkeeles juurde väga palju julgust ja enesekindlust. Suheldes võõrkeeles saavad õpilased aru, et ei õpi keelt vaid hinnete, vaid reaalsete eesmärkide pärast.
Samuti soovisin teada, milliseid keeli tahaksid õpilased peale inglise, prantsuse, saksa ja vene keele veel koolis õppida. Mitte eriti suureks üllatuseks oli kõige soositum hispaania keel, mis on üle kogu Euroopa väga populaarne. Samas soovisid õpilased õppida nt soome, rootsi, portugali ja ka jaapani keelt. :)
Kokkuvõttes võin öelda, et vähemalt Saue Gümnaasiumi 10. klasside õpilaste arvates on võõrkeelte õppimine väga oluline ja mida rohkem keeli inimene oskab, seda parem talle.

Kommentaare ei ole: